BT hizmet yönetimi (ITSM), bir kuruluşun BT hizmetlerini son kullanıcılarına sunma biçiminin ardındaki planlama-stratejidir. ITSM, teknolojileri, süreçleri ve insanları kapsayan büyük bir şemsiye olarak görülebilir.
ITSM, nihai kullanıcının taleplerinin belirlenip karşılanmasını hedefler. Bu derece kapsamlı bir talep yönetimi sistemi planlaması, BT sistemleri tasarlamaktan, hizmetleri geliştiren süreçlere, donanımlar ve yazılımlar dağıtmaya kadar geniş bir yelpazeyi kapsar. ITSM, artan istekleri ve teknolojileri karşılamak için BT sistemlerini büyütmeyi ve geliştirmeyi mümkün kılar.
ITSM’ yi etkili biçimde uygulayan kuruluşlar, kullanımı kolay ve daha duyarlı hizmetleri düşük maliyetle sunabilirler. ITSM, çalışan üretkenliğini ve müşteri deneyimini artırarak, gelecekte hizmetleri analiz edip bunlara yönelik iyileştirmeyi daha kolay hale getirebilir.
ITSM’ in işlevsel olması ve uygulanabilmesi için üst yönetimin, iş birimi yöneticilerinin, müşterilerin, son kullanıcıların, BT personellerinin rolü son derece etkin ve önemlidir. Bu derece kapsamlı bir sürecin sorunsuz çalışması için gerekli olan yapıyı kurgulamak ve oluşturmak için uygulanan ITSM süreçleri şu şekildedir:
2 Comments
[…] BT hizmetindeki olayların nedenlerini belirleme ve yönetme sürecidir. ITSM çerçevelerinin temel bir bileşenidir. Temel amaç, sorunların ve bunlardan kaynaklanan […]
[…] ITIL Hizmet Varlık ve Yapılandırma Yönetimi, […]